Coop nøjes med 30 pct. vækst i nem mad
Allerede før etableringen af 400 særlige C Måltidsmarkeder sælger Coop-butikkerne tilvirkede madvarer for 1,5 mia. kr.
Meldingen kom lige efter nytår i forbindelse med lanceringen af den kooperative gigants planer for åbning af 400 afdelinger med nemme madløsninger i de tre kæder, Kvickly, SuperBrugsen og Irma.
Coop vil snuppe en større bid af et take away-marked på 10 mia. kr.
Et salg på to mia. kr. af den slags bearbejdede fødevarer i Coops butikker i år er imidlertid "kun" en halv mia. kr. over udgangspunktet.
- Når vi samler alt det sammen, som vi kalder nem mad, på tværs af alle vores kæder - inklusive slagterens færdigretter - så ligger vi på omkring 1,5 mia. kr., siger Gregers Wedell-Wedellsborg, koncerndirektør i Coop.
Læs mere på dhblad.dk, hvor avisen også har resultatet af en undersøgelse fra Kundepanelet.dk om kundernes holding til Coops nye tiltag:
http://dhblad.dk/coop-noejes-med-30-pct-...